Sposoby na energię co dnia

Chcesz być pełnym energii, pracować wydajniej, cieszyć się zdrowiem i dobrym samopoczuciem. Możesz to osiągnąć stosując się do pewnych fundamentalnych zasad.

Po pierwsze: zdrowa, zbilansowana dieta. Musisz zachować odpowiednie proporcje białka, węglowodanów i tłuszczy. Ogranicz spożycie cukru i soli. Wyklucz ze swojego jadłospisu tzw. śmieciowe jedzenie. Czytaj etykiety i sprawdzaj daty ważności produktów, które kupujesz. Wybieraj produkty jak najmniej przetworzone. Jedz dużo warzyw i owoców. Ogranicz spożycie alkoholu.

Po drugie: regularność to podstawa. Tak samo jak jakość spożywanego przez ciebie pożywienia liczy się regularność posiłków. Powinieneś jeść mniej więcej co trzy godziny, żeby uniknąć spadku cukru we krwi. Jedz częściej, ale za to mniejsze porcje.

Po trzecie: pij dużo wody. Tak samo jak z posiłkami staraj się pić regularnie przez cały dzień, a nie napić się raz na zapas.

Po czwarte: sen. Sen jest nie do przecenienia. Zbyt krótki uniemożliwia normalne funkcjonowanie. Jego brak kończy się śmiercią. Człowiek potrzebuje średnio od 6 do 9 godzin snu na dobę. Tak samo jak długość snu ważna jest jego regularność. Staraj się kłaść spać i wstawać codziennie o tej samej porze.

Piąte aktywność fizyczna. Najlepiej wpływa na nas umiarkowana aktywność fizyczna minimum 3 razy w tygodniu. Ważne, żeby sprawiała nam przyjemność. Uprawiaj sport, który lubisz.

Szóste: unikaj stresu!
Siódme: codziennie się uśmiechaj 🙂