Zalety ćwiczeń fizycznych

Jednym z bardziej znanych metod na poprawę stanu sprawności jest systematyczne odwiedzanie siłowni. Siłownia jest miejscem, gdzie każdy bez wyjątku czuć się będzie wyśmienicie, jeżeli wiedział będzie w jakim celu ją odwiedza. Wielu osobom siłownia będzie się kojarzyć z wielkimi facetami, jacy inteligencją i rozumem grzeszyć nie będą. Lecz bardzo się mylą, ponieważ w takim miejscu spotkać można ludzi w praktycznie każdym okresie życia i formie.

Żeby zacząć przygodę na siłowni wiele nie potrzeba. Właściwy sportowy strój i drobne kwoty za wstęp dużym kłopotem przeważnie nie będą, najbardziej istotna staje się chęć do ćwiczeń i motywacja. Gdyż uczęszczanie na trening co miesiąc nie ma sensu i żadnych wyników nie osiągniemy. Potrzebujemy co najmniej 2, a jeszcze lepiej 3 sesje treningowe na tydzień, i wtedy dopiero przy takiej intensywności niedługo można zobaczyć rezultaty. Praktycznie każdy, kto po raz pierwszy odwiedza siłownię, musi zadać sobie pytanie, co jest jego celem. Niektórzy będą chcieli stracić wagę, dla drugich celem jest zyskanie sił, a kolejni chcą zbudować dużo masy mięśniowej. W każdych takich przypadkach potrzebny będzie odmienny rodzaj treningu i inny zestaw ćwiczeń, a najkorzystniej można to uzgodnić z trenerami, jacy w dobrym klubie powinni być. Trener po wywiadzie z chętnym dopasuje ćwiczeniowy zestaw w pierwszym okresie, a dodatkowo zaprezentuje, jak je odpowiednio robić. Jest to ważne, ponieważ nawet przy niedużych ciężarach niedokładnie zrobione ruchy mogą być przyczyną urazu.

Jeżeli będzie nam zależeć na zmniejszeniu nadwagi, to początkowo w użyciu będą bieżnie treningowe, stepery i rowerki, zaś jeżeli celem naszym stało się zyskanie mięśni, to poznamy wtedy atlasy do ćwiczeń, ciężarki i sztangle, za pomocą jakich będziemy męczyć własne mięśnie.